TV/Internet

Föreningen har Telia som leverantör av TV, Internet och telefoni via fiberkabel.
I samtliga lägenheter finns kollektiv TV med Telias kanalpaket ”lagom” samt kollektivt bredband med 250/250 Mbit.

I det  digitala nätet har ni tillgång till nedanstående kanaler.


Den utrustning som krävs för att kunna nyttja Telias digitala tjänster har införskaffats av föreningen. Utrustningen skall därför kvarlämnas i respektive lägenhet vid avflyttning. Försvunnen eller förstörd utrustning kommer ni som säljare eller köpare att bli debiterade.

All fast installation för Telias fiber (Dosor, kontakter och kabelkanaler) tillhör bostadsrättsföreningen och får under inga omständigheter nedmonteras eller flyttas. Styrelsen/föreningen avsäger sig allt ansvar för fel ni som bostadsrättshavare själva orsakat. Alla kostnader för felsökning och felavhjälpning står bostadsrättshavaren för.

Aktuella priser gällande Telias utrustning kan ni hitta på Telias hemsida.  Telia står för garantiåtaganden på utrustningen.

Telias har under åren bytt olika delar i utrustningen mellan olika märken och modeller. Dock består utrustningen i sin helhet av nedanstående.

1 Nätverkskonverter av märket Inteno med tillhörande strömadapter. Denna sitter fast monterad på väggen i hallen.
1 Router med tillhörande strömadapter och nätverkskablar.
1 TV-box med tillhörande fjärrkontroll, strömadapter, HDMI-kabel samt en nätverkskabel.

Vid driftstörning kan ni enkelt göra första felsökningen själva. Dra ur strömmen till samtliga enheter. Låt dessa vara strömlösa under någon minut. Sedan kopplar ni in strömkabeln i varje enhet i följande ordning. Nätverkskonvertern, routern och sist TV-boxen. Vänta gärna någon minut mellan varje enhet. Hjälper inte detta kontaktar ni Telia på telefon 020-20 20 70.

Uppdaterades den 3 november, 2023